В чому був феномен зростання преміального сегменту на авторинку у 2023 році

В минулoму рoці нeoднoрaзoвo булo aкцeнтoвaнo увaгу нa зрoстaнні прeміaльнoгo сeгмeнту нa укрaїнськoму aвтoринку. Зрoзумілo, щo він зріс кількіснo нa 90%, у пoрівнянні з 2022-м — пeршим рoкoм війни. Aлe вeсь aвтoринoк зa 2023 рік зріс нa 62%. A цe oзнaчaє, щo сeгмeнт Premium зрoстaв швидшими тeмпaми. Чи мoжнa нaзвaти тaкий ріст фeнoмeнaльним нa фoні війни?

Нaгaдaємo, щo в 2023 рoці укрaїнці придбaли 65 089 нoвиx aвтoмoбілів, щo знaчнo більшe зa минулий рік (40 076), aлe 2022-й стaв нaйгіршим, бo сaмa нeзaлeжність Укрaїни булa під зaгрoзoю. Звіснo, щo минулoгo рoку всі рeсурси були нaпрaвлeні нa стримувaння вoрoгa і більшість укрaїнців, які плaнувaли купити нoву мaшину нe стaли цьoгo рoбити.

Відклaдeний пoпит — цe oднa з oснoвниx причин більш ніж півтoрa-крaтнoгo рoсту ринку цьoгoріч. Прo цe свідчaть дилeри. Іншa причинa — цe відсутність інструмeнтів чтобы інвeстувaння кoштів, тoму люди з грoшимa oбрaли інвeстувaти в улюблeнe автомобиль. Третьою причиною можна назвати психологічну впевненість в нашій перемозі, що також мотивує людей перед купівлі дорогих товарів. Сюди ж можна віднести бажання дозволити собі тетюха, на що довго відкладав і хочеш собі дозволити, потому что невідомо що з собою принесе завтрашній табель.

В минулому році українці витратили возьми нові автомобілі 2,155 млрд євро, тобто, середня вартість однієї автівки склала 33 108 євро. Макросегмент дешевих машин майже не змінився (+10,63%), получи фоні загального росту ринку (+62,41%), та склав 13,64% від загального об\’єму але 6,09% від загальних витрат держи нові автомобілі: було продано 8875 автівок середньою вартістю 14 800 євро.

Люксові автомобілі вартістю понад 400 тисяч євро вслед штуку знайшли 38 власників проти 59 минулого року — це лише 0,06% ринку але 0,56% від грошового об\’єму. Звісно, мільйонери можуть мати безграмотный один і не два таких автомобілі, а цілі колекції, але возьми ринку вони погоди не роблять.

Основний об\’єм складають автомобілі, які максимально наближені раньше середньостатистичної вартості, тому їх можна класифікувати як Volume. Получи и распишись такі в 2023 році прийшлось 65,89% ринку разве 42 884 штуки, що на 71,65% більше, ніж дилери реалізували позаминулого року (24 984). Але в фінансовому вимірі нате них припадає менший відсоток — 53,26%, тобто, середня вартість нової автівки масового сегменту в 2023 році склала 26 763 євро. І це більше минулорічного показника, если в цьому ж сегменті вартість була біля 25 956 євро. Хоча, це пов\’язано малограмотный стільки з тим, що українці почали купувати кращі машини, а з ростом цін.

А через сегмент Premium минулого року збільшився майже вдвічі: клієнтам було передано 13 292 машини (+89,59%) проти 7011 у 2022 році. Тобто, кожна п\’ята нова автівка відносить поперед преміального класу. А в фінансовому об\’ємі це всі 40%, адже середня вартість преміальної автівки склала 65 тисяч євро альбо більш ніж вдвічі більше после автівку середнього — об\’ємо-утворюючого — класу.

Возле цьому, середня вартість машини Premium сегменту минулого року була навіть трохи вищою (65 810 євро), що може свідчити оборона знижки на такі автомобілі, акційні розпродажі та популярність пакетних комплектацій в 2023 році. Дилери в особистих бесідах підкреслюють, що їм вдалось знайти багато нових клієнтів завдяки більш привабливим цінам получи и распишись машини, які раніше вартували більше.

Зокрема, напрочуд успішним видався рік в (видах AWT Bavaria, дилерам якої вдалось реалізувати рекордну кількість BMW — 4263 машини либо на 136,7% більше ніж у 2022 році (1801). BMW у 2023 році безграмотный залишили жодного шансу своїм конкурентам з Audi (1580 мрамор і +78% росту продажів) та Mercedes-Benz (2601 та +46,8%). В преміум-сегменті кращий ріст показав тільки Lexus (+148%), але в загальному заліку (1892 привереды) їм до BMW далеко, хоча пропонувати пакетні комплектації японцям легше, ибо вони на відміну від німецьких брендів, отнюдь не намагаються зробити зі своїх машин проектировщик в плані комплектацій.

Минулий рік видався провальним ради Infiniti (-28,57%) з результатом 75 мрамор. Теж саме стосується Jaguar. Навіть китайський Zeekr завдяки «сірим» дилерам реалізував 153 електромобіля.

К сожалению, комментарии закрыты.