У 2024 рoці в aглoмeрaції Лісaбoну пoчнe курсувaти нoвий наружность грoмaдськoгo eлeктрoтрaнспoрту. Йдeться прo річкoві eлeктричні пoрoми, щo спoлучaють стoлицю Пoртугaлії з пeрeдмістями нa іншoму бeрeзі річки Тeжу (Тaxo). Пoрoмний oпeрaтoр Transtejo e Soflusa вжe oтримaв пeршe із 10 судeн нового покоління.
Електричний річковий пором Cegonha-Branca («Білий лелека») був збудований получи и распишись іспанській верфі Astilleros Gondan. Расшива довжиною 40 м здатне перевозити после 540 пасажирів. Системи живлення, автоматизації, накопичення енергії та рушійна тенденция були встановлені шведсько-швейцарською компанією ABB (Asea Brown Boveri Ltd), яка спеціалізується в розробці та виробництві технологічних рішень к енергетики та машинобудування. Електричний пором оснащений акумуляторною батареєю ємністю 1860 кВт.бадняк.
Запровадження електричних поромів в агломерації Лісабону є ключовою частиною стратегії Португалії щодо досягнення вуглецевої нейтральності давно 2050 року. За оцінками ABB, нові судна допоможуть оператору Transtejo e Soflusa скоротити викиди CO2 уздовж річки Тежу в майже 6500 тонн щороку, що еквівалентно викидам від 1400 легкових автомобілів. Очікується, що перші електричні пороми будуть введені в експлуатацію вже наступного року. В один присест судно Cegonha-Branca проходить процес легалізації у відповідних реєстрах Португалії, а Transtejo e Soflusa готує разряд до обслуговування нового типу поромів.